مرحله ۱: خط‌مشی‌ها و امکانات هتل را بررسی کنید قبل از برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و خرید مواد اولیه، مهم است که خط‌مشی‌های هتل را در مورد پخت و پز در اتاق بررسی کنید. برخی از هتل‌ها ممکن است محدودیت‌ها یا نگرانی‌های ایمنی داشته باشند که روش‌ها یا وسایل آشپزی خاصی را ممنوع می‌کند. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا اتاق هتل شما مجهز به امکاناتی مانند مایکروویو، یخچال کوچک یا قهوه‌ساز است که می‌توان از آن برای پخت و پز استفاده کرد.

مرحله 2: وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید هنگامی که تأیید کردید که می‌توانید در اتاق هتل خود آشپزی کنید، برنامه ریزی وعده های غذایی خود را شروع کنید. تجهیزات موجود و نوع غذاهایی که می خواهید تهیه کنید را در نظر بگیرید. بهتر است دستورالعمل هایی را انتخاب کنید که به حداقل تجهیزات پخت و پز و مواد اولیه ای نیاز دارند که ذخیره و حمل و نقل آنها آسان باشد.

مرحله 3: فهرست خرید تهیه کنید بر اساس وعده های غذایی برنامه ریزی شده خود، لیست خریدی از تمام موادی که نیاز دارید ایجاد کنید. در صورت امکان، اقلام فاسد نشدنی یا آنهایی را که ماندگاری طولانی تری دارند انتخاب کنید تا در طول اقامت خود خراب نشوند. برای به حداقل رساندن ضایعات، چاشنی‌ها، ادویه‌ها و سایر موارد ضروری را در اندازه سفر بخرید.

مرحله 4: تجهیزات آشپزی را جمع آوری کنید در حالی که اتاق های هتل ممکن است آشپزخانه کاملاً مجهزی نداشته باشند، چندین ابزار ضروری آشپزی وجود دارد که می‌تواند تلاش های آشپزی شما را آسان تر کند. برخی از موارد مفید عبارتند از:

  • ظروف قابل استفاده در مایکروویو
  • شعله برقی قابل حمل یا صفحه داغ (در صورت مجاز)
  • کتری یا قهوه ساز برقی (برای آب جوش)
  • بازکن قوطی
  • تخته برش
  • چاقو
  • ظروف (قاشق، کاردک، انبر)
  • پیمانه و قاشق اندازه گیری
  • کیسه های زیپ دار یا ظروف نگهداری مواد غذایی

مرحله 5: مواد اولیه را از قبل آماده کنید برای ساده کردن فرآیند پخت و پز در اتاق هتل، برخی از مواد را از قبل آماده کنید. قبل از سفر، سبزیجات را خرد کنید، گوشت ها را مرینیت کنید یا برخی از عناصر غذای خود را در خانه از قبل بپزید. این باعث صرفه جویی در زمان و کاهش میزان پخت و پز مورد نیاز در اتاق هتل می شود.

مرحله 6: استفاده از مایکروویو مایکروویو می‌تواند ابزاری همه کاره برای پخت و پز در اتاق هتل باشد. می توان از آن برای بخارپز کردن سبزیجات، طبخ برنج، گرم کردن مجدد غذاهای باقی مانده و حتی پخت غذاهای ساده مانند کیک ماگ استفاده کرد. روی ظروف ایمن مایکروویو سرمایه گذاری کنید یا از بشقاب های یکبار مصرف مخصوص مایکروویو استفاده کنید تا به ظروف هتل آسیبی نرسد.

مرحله 7: با وعده های غذایی یک دیگ خلاق شوید وعده های غذایی یک دیگ برای پخت و پز اتاق هتل کاملا مطلوب هستند زیرا به حداقل تجهیزات و تمیزکاری نیاز دارند. غذاهایی مانند پاستا را با سس، سرخ‌کرده، سوپ یا غذاهای ماهیتابه‌ای درست کنید که می‌توان با یک قابلمه یا تابه پخت. این غذاها نه تنها راحت هستند، بلکه امکان سفارشی سازی بر اساس ترجیحات شما را نیز فراهم می کنند.

خلاقیت و نوآوری

مرحله 8: از مینی یخچال استفاده کنید اگر اتاق هتل شما مجهز به یخچال کوچک است، می‌توانید مواد فاسد شدنی و باقیمانده های آن را با خیال راحت ذخیره کنید. این گزینه فرصت های بیشتری را برای گزینه های غذایی مانند سالاد، ساندویچ، بسته بندی یا حتی مواد صبحانه ساده مانند ماست و میوه باز می کند.

مرحله 9: گزینه های بدون پخت و پز را بررسی کنید همه وعده های غذایی نیاز به پخت و پز ندارند! گزینه هایی را که به هیچ وجه نیازی به پخت و پز ندارند، کاوش کنید، مانند مونتاژ تخته های خوراکی، سالاد، ساندویچ، بسته بندی، یا سالاد ماکارونی سرد. این غذاها میتوانند سریع آماده شوند و برای روزهایی که حوصله آشپزی ندارید عالی باشند.

مرحله 10: مسئولانه را تمیز کنید پس از پختن و لذت بردن از غذا، مهم است که مسئولانه آن را تمیز کنید. در صورت وجود از بشقاب ها، فنجان ها و کارد و چنگال های زیست تخریب پذیر یا یکبار مصرف برای به حداقل رساندن ضایعات استفاده کنید. ضایعات غذا را به درستی دور بیندازید و اتاق هتل را تمیز و مرتب ترک کنید.

ایده های غذای خوشمزه برای آشپزی اتاق هتل

ایده

  • مک و پنیر مایکروویو: ماکارونی را طبق دستورالعمل بسته در مایکروویو بپزید، آبکش کنید و با سس پنیر (با استفاده از پنیر، شیر و کره در مایکروویو پخته شده) مخلوط کنید. رویه های دلخواه مانند بیکن یا سبزیجات را اضافه کنید.
  • مرغ یک تابه ای سرخ کنید: روغن را در یک تابه یا ظرف قابل استفاده در مایکروویو گرم کنید، نوارهای مرغ و سبزیجات را هم بزنید. با سس سویا، پودر سیر و زنجبیل مزه دار کنید. روی برنج پخته شده یا رشته فرنگی سرو کنید.
  • سالاد کاپرسه: گوجه‌فرنگی‌های خرد شده، پنیر موزارلای تازه و برگ‌های ریحان را در یک بشقاب بچینید.با روغن زیتون و لعاب بالزامیک بریزید. به مقدار لازم نمک و فلفل بپاشید.
  • توپ های انرژی بدون پخت: جو دوسر، کره آجیل، عسل، چیپس شکلات و هر نوع افزودنی مورد نظر (مانند میوه های خشک یا آجیل) را در یک کاسه مخلوط کنید. به شکل توپ های لقمه ای بغلتانید و در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

اینها تنها چند نمونه از غذاهای بسیار خوشمزه ای است که می‌توانید با استفاده از منابع محدود در اتاق هتل تهیه کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...